Rockström

Ansel Adams

Publicerad 2015-03-03 09:20:54 i Läxor,

Fotoprojekt 3 ska handla om ungefär astronomifotografering och natthimmel fotogarfering.
 
Efter att gått igenom den långa listan utav berömda fotografer genom tiderna som min fotoläraredelat ut, valde jag Ansel Adams. Han fotograferar till mesta dels lanskap. Det finns enbild som tilltalar mig mycket och jag vill utnyttna som inspiration till en specifik bild:
frases
 
 
Jag har planerat att åka till Tyresös vattenfors, Nyfors, nu i helgen.
På torsdag är det nämligen äve fullmåne, och jag hade tänkt ge mig ut till järfälla där det är väldigt mörkt och fota den natthimmlen.
Har nämligen planerat att ta två bilder och lägga ihop i en.
 
Nyfors:
 
 Den här videon är den som ska hjälpa mig att ta bilden på forsen:
https://www.youtube.com/watch?v=JepuKlmbzvI

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara Rockström

detta är min skolfotoblogg, men även en vanlig fotoblogg. Jag heter Sara då da och går 2 året på Åva gymnasium inriktning Naturvetenskap med profil foto det gör att jag har 3 timmar foto i veckan. mer om mig finns under kategorin: om mig. Hoppas ni gillar bilderna ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela